9. desember 2007

Nissekalender 9: Juleøl



Juleøl er julens høydepunkt for mange, men hva skal du velge? Her kommer årets juleøl-test.



CB Juleøl
Denne smakte svært lite. At den er tam som et av nissens reinsdyr kunne tilgis om den hadde smakt noe særlig, men «Dette er varianten for sjåførene som har latt bilen stå, men som ønsker seg følelsen av å drikke lettjuleøl». Ikke motbydelig, ikke sensasjonell, ikke anbefalt i det hele tatt.

Hansa Julebrygg
Og vips, så var vi over på en riktig særing. Hansas Julebrygg kan skilte med noe så malplassert som reinspikka tuttifruttismak. Den ser ut som daff cola, og smaker som blandingen av brustyper man maulet nedpå på barnebursdager i hine hårde dager. Det er med andre ord helt gale minner denne ølen vekker. Total bom i smaksbalansen gjør dette til et brygg man godt kan styre unna.

(Nissemann avbryter testen for å ta en nødvendig tissepause)

Mack Juleøl (boks)
Her ble det straks bedre. En ordentlig pappavariant - flydig, voksen og akkurat passe breiøl. Denne kan man kose seg med i små mengder, og er virke lig noe å væte gann med i mørketida. Sjallabais, din hæstkuk!

Borg Juleøl
Borg kliner til med årets definitive budsjettvariant. Denne skjemmer inetyt julebord, men blir kanskje litt for veik for den store kvelden. Borg har tatt julen på avlor, og kan stillle med et brygg som ikke levner tvil mo årstiden.

(Ny tissepause...)

Ringnes Juleøl (boks)
Asså, denne var søt og god. Je tar to av den. Kansje enda flere. Det er ingen vitts med alle disse forsjellige typen e uansett, en av dem hadde vræt godt nok.

(Nissemann tar en kort pause for å sende meldinger til venner på mobilen)

Aass Juleøl (flaske)
Julete som Sølv guttene på et kjøpe senter. og både kaldt og godt. Tror dett er det beste i kveld, jeg skulle sjøpt flere av denne. Håper jeg husker tl i morgen at det var dnne jeg likte best. Nå går jeg og leggre meg - natta!



Nissemann kommer kanskje tilbake med en test av årets akevitter også...

(Takk til Universitas for utgangspunktet for testen, og til Avil for inspirasjon til å blogge i fylla...)

6 kommentarer:

Simelin sa...

Jeg er mektig imponert over skriveevnene i fylla!

Nissemann kan nå komme med følgende påstand: B-vitaminer har bygd denne vakre kropp... :)

Nissemann sa...

Ja, jeg driver faktisk med kroppsbygging. Og som alle bygningskyndige vet, så er det viktig med et godt fundament. Derfor begynner jeg med magen, så får jeg sette opp et solid overbygg når grunnmuren er ferdig utbygget.

Unknown sa...

Vel overstått din førfylla gomslork!

PS. Dette var vel mer kroppshygging enn bygging.

Nissemann sa...

Jo takk, er litt redusert i dag... Men kroppshygging er slett ikke dumt det heller!

Anonym sa...

Hahaha, er eg ein inspirasjon til å skrive i fylla?
Tusen, tusen takk! *lukkeleg*

Nissemann sa...

Avil: Bare for å friske opp hukommelsen din, her er det du skrev under finalen av Tordenbloggen, 8. desember klokken 03.46:

EG er dritings og syns det kunne vere neormt fint om alle berre tok til vet og stemte på em.g Om ikkje anna fordi eg lika rå p vinne, Herre gud, drit i kvva a so m er velskrive og flott og estetisk og djupt,

Det einaste som betyr nok o på slutten av dagen er at eg blir mest glad om eg vinn og aller mest sur p g eg tapar. Kanskje bibliotekaren har det på samme måte. I så fall, vel bekomme. Eg har eit ringenes herre risk å knuse nokon i. So long and thangksn dp r nor quit enooguh fish.