9. mars 2008

NRK legger ned nok et folkekjært musikkprogram

Tidligere i uken sprakk nyheten om at Norsktoppen skal legges ned. Nå begynner det å gå opp for lytterne at også det populære "Kanskje på Norsktoppen" kommer til å lide samme skjebne. "Kanskje på Norsktoppen" består av de 10 låtene fra forrige ukes Norsktoppen, samt de tre utfordrerne.

Flere artister har reagert på forslaget om nedlegging av Kanskje på Norsktoppen. - Det er utrolig at de vil legge ned Kanskje på Norsktoppen, som har så mange lyttere, sier Jørn Hoel. Og i en pressemelding sier kulturminister Trond Giske følgende:

Når "Kanskje på Norsktoppen" skal legges ned i vår,
så vil vi nok se mange av lytterne som går.
Ko-ko, ko-ko, jeg synes det er ko-ko!
Ko-ko, ko-ko, jeg synes det er ko-ko!

Og borte på P4, der har de full revers,
kulturen går på båten, og alt må bli kommers.
Ko-ko, ko-ko, jeg synes de er ko-ko!
Ko-ko, ko-ko, jeg synes de er ko-ko!


Nei, ikke mer forandring, nå vil jeg ha stans.
Kom frem med Lodin Aukland og lirekassen hans!
Ko-ko, ko-ko, jeg synes han er ko-ko!
Ko-ko, ko-ko, jeg synes han er ko-ko!


Nissemann synes det er kjekt med en kulturminister med sans for kultur, og lurer på når vi får en miljøvernminister med sans for miljø. Og Hjorthen, hvis du påstår at du har tenkt på dette innlegget lenge: Pøh!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hyggelig at du brukte min relativt ukjente, miljøvernbeviste, hit fra ca 1990 som utgangspunkt for tekstharselas på den overpompøse, selvopptatte, fjompenisen (skrevet feil med vilje, han er vel ingen ekte nisse...)Giske. (brrr, gysning der gitt, den mannen...brrr, nok en gysning)

Iallefall, synd tekstrytmen og antall ord ikke passer inn med melodien jeg skrev til den relativt ukjente hit'en "koko" (ca 1990), men all heder for forsøket :-)

Synd Wordpress ble en dårlig erfaring btw, og hvor er topp-spillene?

M:)rten

Nissemann sa...

He he... Nå er dataspill topp 3 lagt ut, har blitt liggende litt for lenge på harddisken min. Gleder meg til å få kommentar fra deg på det innlegget.

Anonym sa...

Jeg tenkte faktisk på å gjøre et eller annet med den rimende Giske, men det hadde nok ikke blitt nær nok til at jeg kunne beskykde deg for plagiat (eller omvendt) denne gangen tror jeg.

Men jeg mista litt piffen her forleden så det ble ikke noe av. Men bare vent, jeg kommer plutselig tilbake!

Nissemann sa...

Pøh!

Anonym sa...

Er nok en viss fare for at flere får samme ideen når man skal være aktuell på bloggen sin.
Det er nok ikke så mange som definerer "aktuell" utenfor rammene storavisene i Norge setter.

Nissemann sa...

Dnort: Solid poeng du har der, på bare to linjer. Det finnes nok "nisjegrupper" som leser andre aviser, f.eks. lokalaviser eller politiske aviser, og som har en felles oppfatning av hva som er aktuelt. For min del betyr "aktuelt" det som jeg kan tøyse med, og som andre vil forstå fordi vi har felles referanseramme. Derfor prøver jeg å holde en viss riksprofil på nissemann.com, selv om ikke alle sakene har vært på tabloidforsider de siste dagene.