20. desember 2010

Nissekalender 20: Julebakst 2

Jeg har tidligere i Nissekalenderen skrytt på meg at vi skulle bake pepperkakehus. Og jeg vil ikke ha hengende på meg at jeg ikke holder ord. Her er årets produkt:



Det er ikke strålende vakkert, men vi er enige om at det er det fineste pepperkakehuset vi noen gang har laget. Trikset er å bruke former kjøpt på Jernia, laget av utenknekk.no. Da passet huset helt fint sammen, og vi slapp å grise med smeltet sukker (og brenne oss på fingrene).

Og selv om det ikke ser så fantastisk ut, regner vi med at det smaker fantastisk. På nyttårsaften skal huset rives. Vi trenger ikke mer godteri på nyttårsaften...

Bilder av huset sender vi selvfølgelig inn til pepperkake.net, og det bør du også gjøre. :)

2 kommentarer:

Simen S. sa...

Fint med byggesett for dem som ikke er trygge med smeltet sukker. Hadde vært artig om det hadde vært med flere deler, og at det gikk an å kombinere dem; slik at det ble forskjellige hus under alt godteriet!

Dere er med i pepperkakehuskonkurransen 2010 på http://pepperkake.net

Lykke til!

Dnort sa...

Sjefen foreslo i dag at vi til neste år lager en modell av bygget vi jobber i...