9. mars 2008

Opp som en løve, ned som en skinnfell

- et artig bloggminne

Jeg har vært utro. Etter å ha hørt mye positivt om henne, har jeg eksperimentert med et nytt bekjentskap i et par uker. Nå angrer jeg, og har kommet hjem for å be om nåde. Jeg snakker om wordpress.com.

Alle snakker om Wordpress for tiden. Been there, done that. Har skrevet om det tidligere, ingen grunn til å gjenta det her. At Wordpress ga flere lesere, var en opplest og vedtatt sannhet. Og da jeg etter en drøy uke på Wordpress.com havnet på toppen av listen "Mest lest på Wordpress.com", tenkte jeg at nå hadde verden endelig oppdaget Nissemann.




Bildene er faktisk ikke manipulerte...

Men neida, det var "bare" Vampus som hadde oppdaget meg, og fortalt det til hele verden. Det gikk fort over.


Opp som en løve, ned som en skinnfell...

Men omtalen hos Vampus pluss kommentarfeltet på innlegget var jo hyggelige da, uansett hvor bloggen ligger...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Velkommen hjem.

Nissemann sa...

Takk!

Anonym sa...

Jeg leser ikke den bloggen jeg, den vampusbloggen altså. Klarte helt på egen hånd å komme over din blogg, kanskje med litt hjelp av Zulu, som har en mye mer interessant blogg enn den frøkna i Oslo. Synes jeg da. Du er den første jeg har hørt om som konverterer til Blogger igjen. Jeg liker meg best på WP. nissemann på Bogger eller WP er jo foressten nett da sama.

Nissemann sa...

Jeg takker Zulu for trafikkhjelp - og Vampus... Vampus skriver godt, og har blogget i en god del år - har en av de mest leste norske bloggene. Zulu tar mye bedre bilder enn Vampus, blogger om hyggeligere ting og er en blogger for fremtiden. Og Blogger er ikke dumt, jeg må få gjort noe med den Bloggskolen jeg har tenkt på en stund...

Anonym sa...

Er det en opplest og vedtatt sannhet? Eller er det en sannhet med visse modifikasjoner? Jeg skal være diplomatisk: Jeg vet om flere som skriver bedre.
Så får du jo tolke det som du vil.

Nissemann sa...

Sannhet vet jeg ikke, for den har jeg ikke monopol på. Men jeg synes Vampus skriver godt, og jeg er imponert over at hun holder så høyt nivå, så jevnt og trutt, så lenge. Mot har hun også, i forhold til å blogge Muhammed-karikaturer og skrive om en muslimsk Fretex-ansatt i Moss som fikk sparken etter å ha blitt lurt til å spise svin og drikke alkohol. Og så er jeg fykende uenig med henne i det meste hun skriver om politikk...