24. mars 2008

Diplomutdeling

Hjorthen spurte meg en gang hvilke blogginnlegg jeg syntes var mine beste. Jeg jobber fortsatt med svaret, men ser tilbake på et par episoder med et godt smil: Nissekalenderen i desember 2007 var artig å holde på med, det samme var diktet "seks ganger tretten" som var mitt bidrag i Norstafett 2006. Og Påskenøttene 2008... Dette frister til gjentagelse, og jeg begynner straks å pønske ut nye nøtter. Tips meg gjerne hvis det er noe du går og tenker på. Eller kanskje du har lagd dine egne Ronny Rissemann-nøtter? Del dem gjerne med meg i kommentarfeltet her eller på din egen blogg!

Sluttresultat i Påskenøttene 2008:
18 poeng: Minneapolise
17 poeng: Bård Magnus
16 poeng: Simen/Zulu
11 poeng: Lill
10 poeng: Spindellett
9 poeng: Hertug Skule
7 poeng: Jokke
6 poeng: Dnort
3 poeng: Morten, lillebror Bjarte, Anne på landet
2 poeng: Iversen
0 poeng: Hjorthen

Nissemann gratulerer Minneapolise med seieren, med full pott og seks knekte nøtter er du et velfortjent Ekorn! Det er jo spesielt morsomt i denne sammenheng at hun har bursdag på den neste datoen som kun består av buer – mens hennes mor har bursdag på en av de to datoene som består av flest streker.



Fordi alle deltagerne i årets Påskenøtter har tenkt hardt og svart flittig, synes jeg alle skal få diplom. Her får du et lite bilde som du kan blogge, lagre eller printe - eller du kan gi blaffen... Klikk på bildet for å gå til webalbumet og finne ditt bilde!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Innså tidlig at jeg ikke kom til å vinne denne. Dessuten ble jeg omtrent like tidlig, lei av datoer.
Uansett artig at du fikk så mye respons på nøttene dine.
Vel overstått!

Nissemann sa...

Takk, det var veldig moro. Både nye og gamle venner som svarte. Kjekt at du deltok!

Anonym sa...

Bare gjetta helt vilt jeg på siste oppgaven. Fant ut at enten var det det ene, eller så var det det andre. Verken mer eller mindre. Og fikk jo selvfølgelig feil. Men depper ei. For Nissemann har funnet ekstakt det rette bildet av meg til diplomet. Det er jo akkurat slik jeg ser ut :-)

Nissemann sa...

Ja, du var faktisk den eneste jeg ikke fant relevant bilde av... Siden du ikke er avbildet på bloggen din, og jeg ikke aner hva du heter, fant jeg en som lignet. Send meg et bilde om du vil ha et "ekte" diplom, epost-adressen er nissemann2 alfakrøll gmail dott com!

Anonym sa...

Siste oppgaven hadde en svakhet og det var at det gikk an å tippe/gjette hva riktig svar var. Det må du unngå neste gang.

Ellers har jeg forslag til alternativ sisteoppgave:

Ronny Rissemann har 24 03 2008 satt 1100 år i fengsel. Hvor mange streker og buer er det i alle datoene i perioden Ronny har satt i fengsel?

Nissemann sa...

Stemmer det med tippingen, jeg har tenkt på det - det slo meg etter at jeg hadde lagt nøtta ut. Men samtidig var det siste nøtt, og (nesten) ingen som våget å tippe. Fikk faktisk 5 riktige svar, og kun ett galt. To av utregningene hadde småfeil, men svaret var jo riktig.

Motnøtta di var fin, jeg skal komme med et løsningsforslag på den - i løpet av et par dager. Noe må jeg jo gruble på i løpet av pappapermen...

Anonym sa...

Dette var morsomt! Og jeg kler stripene utmerket synes jeg, det er like før jeg revurderer fremtidsplanene ;)

Og en stor takk til Cheerleader Skule! :D