21. april 2014

Påskeegget 2014 oppsummert

Påsken er over, og årets matematiske påskeegg er åpnet og avslørt. Dette er syvende gang jeg koser meg med å lage matematikkoppgaver, og jeg håper dere koser dere med å løse dem. Det er jo viktig å holde hjernen i form, i en høytid der mange dynker kroppen i usunn mat, drikke og godteri.

I år har det kun vært ett poeng å hente for godkjent svar. Jeg har vært uvanlig raus og godkjent samtlige svar som oppfyller oppgaven, selv om jeg egentlig har vært på jakt etter laveste mulige løsning på noen av oppgavene. 

Her er årets sluttstilling:

4 riktige svar fra Harald, Per Arve og Hilde Kremmersen. Harald og Hilde har vunnet tidligere, sterk debut fra Per Arve.

3 riktige svar fra Trond. Tidenes beste resultat fra deg?

2 riktige svar fra Lord Bård og Sverre

1 riktig svar fra Hilde-sjef


Kjekt gjensyn med mange gamle travere her. Premien er et pent lite skilt som kan printes og publiseres der du vil - bortsett fra på bilen din.





Jeg håper vi sees til mer matematikk neste påske!

Ingen kommentarer: