27. november 2007

Tilståelse: Jeg er en nissemann

Jeg nekter å krype eller trygle for å fiske stemmer i Tordenbloggen, men vil gjerne benytte anledningen til å presentere meg for nye lesere i dag.

Jeg har blogget i litt over to år, siden den gangen Vampus var populær, Esquil var kul og Hjorthen var gammel. Sånn er det vel stort sett fremdeles, og jeg blogger fortsatt om nyheter, politikk, religion, sport og familien min. Av og til manipulerer jeg noen bilder, av og til skriver jeg dikt. Her serveres du noen små smakebiter fra arkivet:

Lillestrømspilleren Arild Sundgot hadde årets styggeste scoring i Eliteserien:



Nesebjørnen som vandrer rundt i hagen min om natten:



Nissedatter tar seg en alvorsprat medTinky-Winky om at homofili er helt greit, mens de deler en pakke hårklemmer:

Hummelsnurr kom ut av skapet i år. Her danser han Y.M.C.A. med en god venn:



Min motreaksjon mot at Egil Svartdahl bygde en bobil-kirke for å frakte en kirkeasylant til en demonstrasjon: Kirkehatten!




Til slutt er det akkurat plass til et dikt jeg skrev for noen år siden:
Jordbærplante

På graven til Lottes tante
vokser en jordbærplante.
Den vokser og blir en pryd,
for graven ligger mot syd.

Helst vil jo presten og prosten
kaste den rett i komposten.
Likevel vet jeg de går
og smaker hvert eneste år.

Og Lotte til graven kommer
og smaker hver eneste sommer.
I jorden ligger de døde,
men bærene blir store og røde.

(Og dette er skjebnens ironi:
At tanten til Lotte hadde jordbær-allergi!)

Til slutt må jeg innrømme at selv om blogging er en uviktig parantes i livet mitt, hadde det jo vært moro å gå videre enda en runde... ;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gammel?!?!? Høh?!?!? Jeg er ikke eldre enn jeg føler meg!

Nissemann sa...

Jeg mente bare at du var temmelig etablert og rutinert da jeg oppdaget deg... Beklager at det kom litt feil ut, sender en ny femtilapp samme vei som den forrige. Men det var da ingen grunn til å trikse med pollen av den grunn?