13. november 2007

Aggresivt virus i omløp

Et nytt virus er i omløp, og det er ikke fugleinfluensa jeg tenker på. Dataviruset Truls har begynt å vandre rundt på diverse digitale medier. Vær på vakt om du får øye på denne mannen:



Viruset virker å kopiere seg selv fra ett digitalt medium til et annet. Jeg oppdaget det først på mobiltelefonen min søndag morgen. Angrepet har sannsynligvis funnet sted mens vi hadde gode venner på besøk lørdag kveld. Sånn ser en angrepet mobiltelefon ut:



Jeg la umiddelbart mobiltelefonen i karantene, men det forhindret ikke Truls fra å smitte Nissemors mobiltelefon i løpet av mandagen. Og i dag ble den ene PCen smittet.



Viruset er svært aggresivt, og kopierer seg selv i raskt tempo. Kanskje er Truls på vei til din PC akkurat nå? Heldigvis ser det ut til at Truls er ganske harmløs, faktisk ganske søt.

Har du sett Truls? Legg igjen en kommentar!


Oppdatering: Truls er nå også observert på vennelisten min på Facebook. Hva blir det neste?

Ingen kommentarer: