7. mai 2007

Ja til mordere, nei til homofile

Biskop Kvarme med frue har åpnet sitt hjem for trippeldrapsdømte Per og Veronica Orderud. Det var sikkert en hyggelig middag det. Men jeg stiller meg likevel spørsmål ved at to som er dømt for medvirkning til drap er velkommen hjem til middag, samtidig som to av samme kjønn som elsker hverandre ikke engang er velkommen i prestekollegiet.

I Aftenpostens oppslag om saken står det at "Biskoper Aftenposten har snakket med, synes middagen er i tråd med Bibelen". Jeg har sjekket min bibel, og ikke funnet noe om å invitere mordere til middag. Men jeg fant dette fra Bibelens siste kapittel: "Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn."

Det er nesten fristende å antyde at parene Kvarme og Orderud holder på å stifte et godt bekjentskap for å tilbringe endetiden sammen - utenfor portene...

Ingen kommentarer: