14. oktober 2006

P4 kan i dag melde om en kvinne som tipset politiet om en mulig promillekjører, og som endte opp med å bli tiltalt for falsk forklaring (les saken). Nissemann skjelver i buksene.

Det siste året har jeg ringt til det lokale politiet hele to ganger. Den ene gangen var det en eierløs hund som vandret rundt i gaten. Den ble behørig fanget inn, fortøyd til et tre i hagen og holdt under oppsikt til politiet fikk kontaktet hundefangeren. (Forøvrig en solid nedtur, ettersom hundefangeren ikke engang hadde sånn bil som i Donald, og enda mindre en diger håv...) Det viste seg senere på dagen at hunden ikke var eierløs, men at den faktisk hadde en eier.

Den andre gangen var det en dame som åpnet alle postkassene på stativet vårt, og kikket nedi. Dette var midt i ferietiden, og jeg passet posten for naboer. Skumle greier, med visakort og pakkelapper og altmulig annet som forsvinner. Politiet kom med to staute karer i skinndress, og pratet lenge og vel med damen. Som viste seg å være en PU som ventet på støttekontakten sin...

Derfor skjelver Nissemann i buksene i dag. Kanskje jeg blir tiltalt for falsk forklaring?

4 kommentarer:

Anonym sa...

ikke bekymre deg! hvis du ikke har hørt skurring på telefonen osv. så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.. ingen avlytter deg og du er nok utenfor falsk-forklaring mistanke.

jeg har ringt politiet en gang i år jeg også. jeg sladra på noen naboer som hørte på gyselig og høy musikk. politiet ville ikke komme. hadde ikke tid. så jeg ringte til naboen selv og sa med streng "politistemme" at nå var det kommet inn klager og mer bråk nå som ble det utrykkning. jeg lo litt også tror jeg.

det ble stille.

Nissemann sa...

Og dagen etter fant de Jan Werner død?

Anonym sa...

Oi! En Jan Wærner vits...

Nissemann sa...

Nei, det er vel snarere en "Naboene til Cake"-vits, hvis du absolutt skal putte det i en bås... Sluttet å fortelle Jan Werner-vitser for 10 år siden, de ble så forutsigbare...