11. august 2008

Olympiske ordleker



Jada, jeg er innom her av og til enda. I dag skal vi leke olympiske ordleker. Jeg har funnet på noen nye ord, kanskje du har en bra forklaring på noen av dem - eller noen andre du har gått og tenkt på. Her er dagens resultater etter en fisketur i den kreative delen av Nissemanns hjerne:
  • Dueskyting
  • Sprangrivning (som er det motsatte av...)
  • Breddehopp (også det motsatte...)
  • 110 meter hekk (for gartnere)
  • 50 meter bryst (for kvinner)
  • 20 km kappsag
  • Landeveishykling
  • Yngling (funker best med mixed double)
  • 10 meter luftgitar
  • 400 meter ryggen fri
  • Svingstang, sidesprang, skivebom og gifteringer over skranke (for frittstående menn)
  • Boksing, lett fruevekt

Så sportsidiot er jeg...

7 kommentarer:

Esquil sa...

:)

hva tror du til vinteren, kommer du til å gå for skisyting eller skiskryting?

Anonym sa...

Landeveishykling var vel stort sett det som drives fra en doning med to hjul, et sete og et ratt for tiden. Noen kaller det vel også for sykling, men jeg synes nå hykling var et bedre ord. Breddehopp kan kanskje være det skøyteløpere gjør om sommeren? De observeres jo stadig vekk hoppende fra side til side... 20 km kappsag må vel være en konkurranse der det er om å gjør eå kappe ned 20 km tømmer fortest mulig og 110 meter hekk går vel ut på å være den raskeste til å åplante en hekk på 110 meter, men hva 50 meter bryst er da tørr jeg ikke helt spekulere i...

Nissemann sa...

Jeg likte skiskrytingen! Norsk nasjonalidrett...

Hykling er vel alle som "tar avstand fra doping" den ene dagen og tester positivt dagen etter.

Og skøyteløpere bør holde seg på glattisen og ikke stå på bar bakke.

Forøvrig har jeg brukt lengre tid på denne ordlisten enn på samlet sportstitting siste uken... Inkludert åpningsseremonien!

Anonym sa...

Dagens innlegg hos meg avslører vel at mitt forhold til OL ikke er like avslappet som ditt.
Ellers kunne jeg tenkt meg å slå sammen noen av turnøvelsene for menn til en. En kunne da fått frittstående svingstang og bøylehestbukk.

Anonym sa...

He he, Du nissemann! Du er akkurat som furverkeri; for det meste er du stille, men plutselig sier det BANG! *ler*

Nissemann sa...

Dnort: Frittstående sidesprang også?

Simen: Og plutselig er det bare røyken og minnet tilbake etter meg... :)

Anonym sa...

Nissemann: Du er ikke mye i bloggsfæren lengre, men sånn er det. Det finnes jo så mye annet som er viktigere.