18. april 2008

Per Sandberg angrepet utenfor Stortinget



Der lurte jeg deg godt, dette er ingen Frp-harselas...

NRK melder om et overfall på en folkevalgt politiker.

- Vi sto og tok en røyk, og så kom det en person som var veldig aggressiv og gikk til angrep på oss. Han sparket litt og gikk etter strupen på meg, og jeg fikk det jeg pleier å kalle en god gammel fotball-lårhøne, sier Sandberg.

Her er det mye å ta tak i. Jeg tar det i numerisk rekkefølge.
  1. Hvoran kan to menn som er uenige om absolutt alt, bli enige om at det passer med en røyk?
  2. Hvorfor angrep ikke mannen heller Hallgeir Langeland?
  3. Er det sikkert at det ikke var Langeland selv som angrep Per Sandberg? Kanskje han tok et sånt "pappa er bare ute og mater reinsdyrene"-triks? Har PST sjekket om Langeland har alibi? Fyren angriper tross alt sin egen regjering til stadighet.
  4. Og hvis det ikke var Langeland som tok strupetak på Sandberg - hvorfor hjalp han ikke til? To mot en hadde nok tatt knekken på ham en gang for alle...
  5. Sandberg sier: "Den første konklusjonen etter dette var jo at nå begynner det å bli farlig å ta seg en røyk". Jøss, hva blir den neste oppdagelsen? At vårt forbruk er en trussel for klimaet?
  6. Hva med nye advarsler på røykpakkene? "Røyking kan føre til blind vold!"
  7. "Sandberg har tidligere fått råd fra både sitt eget parti og PST om hvordan han skal opptre i det offentlige rom." Det støtter jeg fullt og helt, kvaliteten på norsk politikk steg etter at Frp begynte med folkeskikk-kurs (selv om underholdningsverdien gikk ned...)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg kan bare si;
Yeah! ;-)

M:)rten

Nissemann sa...

Og da kan jo jeg bare svare:
Woot!!

Anonym sa...

Right on the spot, innertier, treffe spikeren på hodet... etc :-)

M:)rten

Petunia sa...

Jeg spytter i nevene, kaster salt bak ryggen, krysser fingre og tær -lover at jeg skal være snill og grei resten av året - ja livet...bare Brann vinner i kveld. Hvis ikke...
De skal ha Tromsø borte neste uke og Vålerenga den 16. mai og så Viking i Stavanger...Sa jeg 1962?
Ekte lideskap har ikke et navn...det har et savn...et savn etter 3 poeng.

Nissemann sa...

Vakker poesi! Jeg var på Stadion og så Lillestrøm få fem gule kort. Hva ble stillingen i den kampen egentlig? :)