31. desember 2006

Stoltenbergs nyttårstale

Kongen har holdt sin tale, og han klarte seg bra. I morgen er det Jens Stoltenberg som skal ønske det nye året velkommen, og Nissemann håper på en spennende tale uten de store klisjene. Tenk om han faktisk kommer med noe nytt...
Men jeg har ikke så stor tro på akkurat det, og lanserer mitt bingobrett over ord og uttrykk som statsministeren kommer til å bruke i sin tale i morgen. Hvis du tar utfordringen, kommer du med dine egne ni ord i kommentarfeltet, så kan vi se hvem som får flest rette...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Nisseman :)

Jeg fikk ikke med meg nyttårstalen til kongen, og da kan det være det samme med statsministeren, synes jeg. Men jeg ser frem til hvor mange rette du får;)

Hva slags premie har du tenkt å få da? (hihi)

Ønsker deg en fin nyttårsfeiring!

Nissemann sa...

Jeg fikk fem rette! Sammen, Utfordringer, Utvikling, Fellesskap og Respekt.

Her er flere ord som ble brukt mer enn en gang i talen: Optimisme, Framtid, Muligheter, Fattigdom, Handlekraft, Gass, Klimagasser, Utslipp, Kommune og Håp. Les alle klisjene på denne linken

Anonym sa...

Hei nissemann, du glemte premien du fikk. Hva var det for noe? Eller fikk du ingenting av deg selv? :(((


M:)

Nissemann sa...

Premien var et kvarter med hoderysting og måpende munn. Tenk, selveste statsministeren løy på riksdekkende TV. Han sa at Norge "påtar seg en pionerrolle når vi har bestemt at gasskraftverket på Mongstad skal ha rensing av klimagassen CO2". Problemet er bare at rensingen først skal finne sted i år 2014. Spørsmålet er jo om Mongstad ligger under vann før den tid...

Minner om at Norge har skrevet under Kyoto-protokollen, som forplikter oss til å ikke øke utslippene av klimagasser fra 1990-nivå. Det begynner å bli vrient...

Se forøvrig nytt innlegg om Årets Miss.