30. oktober 2009

ABC: Flower Power



Dette er sjette bokstaven i Petunia sin ABC-oppfordring.

23 kommentarer:

Marits Hus sa...

He he, et bra bilde som sier alt!
God helg!

Unknown sa...

Jøss. Enda et blinkskudd gitt. Stilig.
GOd heeeelg!

Rimkogeren sa...

Sig det med Flowers - flot F-løsning.

Donald sa...

Av jeg troede du var kommet til "G"un ... undskyld :-)

Anonym sa...

Fiiint, men trodde ikke det var omtrent lov i norge å reklamere så tett ved veien. De mener visst at noe så fint kan trekke oppmerksomheten bort fra det trafikkale. Noe så teit spør du meg. Ha en blomstrende helg!

Petunia sa...

Godt observert, Nissemann:)
Har aldri tenkt på det slik, men så kjører nå ikke jeg forbi der eller står i kø der hver dag heller! ;)
Og i forbindelse med mitt innlegg denne uken, så kom jeg på at du enda ikke har lagt ut bildet av deg selv i Os bunaden din...... (du kan få lov til å vente til bokstaven O...)
Ha en strålende helg!!!

Anonym sa...

Flower Power - kult!

Turid Holm Flaa sa...

Si det med blomster :-)

Nissemann sa...

Takk for kommentarer. Det er et utsnitt av navnet på det lokale kjøpesenteret, et bilde jeg tok på tur med elevene mine for et par uker siden for å vise verdien av å avgrense sitt motiv. Elevene likte bildet, og jeg har spart det til F-dagen.

Til kjøpesenterets forsvar må det sies at teksten ikke står kloss i veien, det er en parkeringsplass du ser. Og lyngbokstaver er penere enn neonlys.

Petunia: Jeg la merke til din bloggpost i dag morges, og kom på det samme. Du har plagsomt god hukommelse... :)

Henny sa...

Jeg husker flower-power som noget lidt andet, men ok. "Gun" kan jo forstås på mere end en måde.

Niemor sa...

Hehehe så stilig =) Tøff F =)

Lene sa...

Haha :) Morsomt ordspill :)

linsky sa...

Haha, kjempebra! :-D

Anne-Lie sa...

Fräck tolkning!

Ellen sa...

Kul og viktig F!!

Ønsker deg en flott helg!!

Irene sa...

Artig! Moro å se hvor ulike ideer folk har på ABC'n:o)

Eli Kristin Magnussen sa...

Hi-hi, så enkelt kan det gjøres. Bildet forteller det meste. Flott flowerpower :)

TorAa sa...

Blomster rett på sak, ikke mer å si om det.
Men, dog kan jeg tilføye, at vi som levde som tenåringer og opp mot midten av 20-årene på 1960-tallet, vi hadde store visjoner om nettopp Flower Power.
Dessverre havnet for mange i Pol Pot sin fjerne ideologi. Og utrolig nok er det nesten ingen av disse som selv i dag vil erkjenne vilke ugjerninger som ble begått - svært langt i fra idealet om Flower Power, som startet i San Francisco.

Dnort sa...

Hadde jo passa bra med H i dag

Living next to me sa...

Stilig bilde , du har tydlig øye for detaljer .
F.

vibeke sa...

Din luring :)

Nissemann sa...

Takk igjen, hyggelig at så mange stikker innom min første fotoutstilling. :)

Anonym sa...

Hehe, dette er antagelig ikke en kjærlighetserklæring, men et artig utsnitt?