20. september 2011

Sykehus-sjekking

Jeg har skrevet ny tekst til "Helene Harefrøken"-melodien. Opprinnelig var dette en sang jeg skrev til en kollega under en sommerjobb i 1999. Etterpå har jeg skrevet den om så den ble mindre personlig, og i sommer (2011) kom ideen til siste vers.

Innspillingen er raskt gjort med headset-mik, kassegitar og Audacity.

Tekst:

Jeg var på sykehuset her en dag,
Jeg var litt sjuk, jeg va'kke helt i slag.
Men jeg kom meg fort, for gjett hva jeg fikk se:
Mange unge, vakre sykepleiere!

Ref: Hvit over og hvit under,
Og lyse-lyserød på truten

"Sleng ut snøret", sa jeg til meg selv,
For nå skal du få romantikk i kveld.
Smilte til den første, og så sa jeg "Hei,
vil du komme opp i senga her til meg?"

Du over og jeg under,
Og hoppe opp og ned på puten.

Men tenk at sykesøster bare lo.
Jeg snufset litt og haltet inn på do.
Sykesøster ville ikke være med,
Det æ'kke lett å bli lagt inn med Gonoré.

Sårt over og rødt under,
Nei dette sku' jeg vært foruten!

Opprinnelig tekst: Alf Prøysen
Omskrevet tekst: Jonny Eriksen
Melodi: Johan Øian

Gjenbruk tillatt med kildehenvisning til nissemann.com

Ingen kommentarer: