2. juni 2008

Nattevandring over Svinningen

Jeg har vært på nattevandring med tre gode venner, et par mils vandring over fjellryggen mot Svinningen (høyeste fjellet i Os). Det var en fornøyelig opplevelse, flott natur i 11 timer. Det fineste var nok den lune lyngen der jeg rullet meg sammen, stakk føttene ned i ryggsekken, trakk regnjakken rundt meg og sov et par timer...


"Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge vaffeljern, så vil jeg gi dere hvile" (nesten ordrett fra Matteus 11,28)

Neste år skal vi klatre mindre og sove mer...

Pakkeliste for neste tur:
  • Ikke vaffeljern
  • Ikke vaffelrøre
  • Ikke 3 dl rømme
  • Ikke 1/2 kilo smør
  • Ikke speilreflekskamera
  • Ikke kamerastativ
  • Ikke to kamera
  • Alt jeg hadde med på denne turen
  • Munnspill
  • Sovepose
Og her er et bilde som beviser at jeg også har vært i Rio:

12 kommentarer:

Anonym sa...

Forstår vaffeljern og at det der, men speilrefleksen ville jeg beholdt.... ;-)

Anonym sa...

Takk Randi!

Anonym sa...

Litt motløs i motlys?

Anonym sa...

Ja, nissemann fikk hele gruppen til å skippe en topp som lå kun få meter fra stien.

Bakkeløp er ikke noe for nisser.

Unknown sa...

Giraffen erindrer en fjelltur for mange år siden da nissemannen hadde med seg kassettspiller og en halv årgang tegneserier i sekken ;) Var det forresten elektrisk vaffeljern, og fant du isåfall en kontakt der oppe?

Anonym sa...

Giraff: Du trenger ikke erindre, det er helt sant og det med en hel friluftslivklasse som vitner..

Nissemann lærte 2 ting:
1)Våt kasettspiller spiller falskt
2)Våt Donald kan en ikke bruke som dopapir.

Nissemann sa...

Nei og nei, hetses på egen blogg... Jeg skal prøve å rydde i fakta uten å bli ufin tilbake.

1. Jeg hadde ikke med vaffeljern, men andre i gruppen hadde det. Ikke elektrisk, men solid støpejern. Vafler på fjellet er godt, men det funker bedre på gassbluss enn på rødspritbrenner.

2. Ja, jeg har hatt med meg walkman, høyttalere og tegneserier på fjelltur. Jeg har også en gang bært med meg 2,5 liter saft pluss en stor øks, og det på en varm julidag. Men jeg lærte av det, og sluttet med sånt for et halvt liv siden. Nå pakker jeg lett.

3. Speilrefleks er kanskje en luksusgjenstand som du har noe igjen for å bære med deg, og jeg kan jo takke det kameraet for det fine Jesus-bildet. Men full stativ? Vi lurte på om han som bar det hadde tenkt å slå opp lavvo på toppen...

4. Den toppen vi droppet, lå kanskje bare noen få meter fra stien - men den var 100 meter høyere oppe i terrenget. Noen begynte å klatre, mens jeg raskt innså at ikke alle i gruppen hadde krefter til å overleve den omveien. Derfor kom jeg med et forslag som fikk samtliges tilslutning: "Heller en halvtime mer søvn, enn navnet mitt i den boken!"

Og Giraffen er hjertelig velkommen med på neste fjelltur, det er altfor lenge siden sist. Invitasjon til gruppen vår sendes på face nå! Nattevandring neste år, men kanskje kortere tur seinere i år?

Anonym sa...

Etter slike strabaser kunne det kanskje være fint med litt sirkus?
I så fall står det noe om det på min blogg.

(Sorry for den skamløse selvpromoteringen, men nå er det litt langt mellom besøkene der...)

Petunia sa...

Et nydelig bilde faktisk, så jeg ville hatt med meg speilreflekskameraet. Vaffeljernet er et must, men ta med et som kan brukes på bål, så slipper du 2000 meter med skjøteledning. Blir straks litt lettere.

Anonym sa...

Petunia: Tusen takk for det!

Anonym sa...

Øyh! Har du gått deg vill i natten? Nå er det vel snart på tide å avlyse bloggeferien?

Nissemann sa...

Jadda jadda, ferien er over og jeg er "back on the chain gang" ;)

Bloggferien går mot slutten, her blir det både geograviske bokstavrim og kongelige mysterier i dagene (ukene) som kommer. Takk for dytten...