7. august 2007

Legomennene angriper



Denne enorme legomannen, 2,5 meter høy, dukket opp på en strand i Nederland i dag morges. Myndigheter og Lego-representanter aner ikke hvor den kommer fra. Nissemann roper alarm. Ikke glem hva som skjedde i Troja. Når natten nå faller på, kommer det nok løpende små legosoldater ut av den hule kjempestatuen. Før morgendagen gryr er Nederland og resten av Europa okkupert av klosser. Lego fungerer best på flatt underlag, så Nederland er et perfekt sted å begynne.



Selv sitter jeg bare her og lurer på om jeg kanskje gleder meg litt til å se ut vinduet i morgen...

Denne bloggen har faste lesere som liker både Lego og Nederland, derfor spør jeg: Hvordan ville hverdagen blitt hvis vi ble okkupert fra Legoland? Det er sånne stiloppgaver jeg elsket på ungdomsskolen - men altfor sjelden fikk...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv den no då, den stilen!
*ivrig lesar*

Nissemann sa...

Fristelsen er stor, men nå leker jeg norsklærer og så får andre leke elever... :o)

Anonym sa...

Hverdagen hvis vi ble okkupert av Legoland:

værdagen vile bli skikkeli kul, lissom. atte da ville det bare bli sån "ska-vi-leke-med-lego" hele tia å folka vile jo tan helt ut, ike sant?!
slappe a å henge runt å bygge greier liksom.
bare tottalt helmax hade de blidt!!

(Dette er vel nivået på stilene du retter på skolen kan jeg tenke meg....)

Nissemann sa...

Kjære Dnort. Stilen din er fin den, du har levende og frisk språkføring med upåklagelig rettskriving (bortsett fra at du skriver navnet ditt baklengs). Stilen din er full av gode ideer, men den ble litt lang å lese, lissom. Neste gang sender du den bare på SMS, fett nok det?

Forøvrig slipper jeg å rette stiler, siden jeg er SFO-leder...

Anonym sa...

Har lest i avisen at på din skole heter det SFO-lærer... så da gjør vel dere det oxo..

Nissemann sa...

Jeg har også sett jobben min omtalt som SFO-lærer, merkelige greier... Slipper å rette stiler, men får lov til å leke mange andre ting. I dag har jeg spilt Buzz Jungle Party, løftet jentunger opp fra støvlene som satt fast i søledammen, og lekt sirkuspuddel (hoppet gjennom en rokkering) - allsidig jobb!