28. november 2006

Nok en blasfemitegning

Denne gang er det tegneren Mads Eriksen ("M") som skaper opprør med sin strek. Opprøret består i en politianmeldelse fra Elisabeth Riiber (93).

Tegneren Mads Eriksen reagerer med følgende kommentar (etter at den rå latteren har lagt seg):
– Jeg finner det helt absurd at en 2.000 år gammel eventyrfortelling skal diktere mine tegneserier. Jeg har ingen respekt for denne usynlige lekevennen hennes.

Etter å ha tenkt seg om, fant han frem tegneblyanten og lagde denne stripa som en situasjonsbeskrivelse.

Vårt Land er også litt søte når de stiller følgende spørsmål til Adresseavisens kulturredaktør Sigrun Berge Engen. Hun forteller til Vårt Land at de kun har mottatt én klage på tegneserien.
– Ville dere trykket den om dere hadde vist om reaksjonen?
– Jeg ser ingen grunn til at vi ikke skulle gjøre det.
– Endrer dette noe på rutinene når det gjelder tegneseriene i avisen?
– Vi leser alltid igjennom tegneseriene før de kommer på trykk.

Du kan se de blasfemianmeldte stripene her. (Egentlig er det vel reklamebransjen som burde reagert, ikke de religiøse?)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mads ruler!
Eget blad snart...

Nissemann sa...

Jada, heia og alt sånt. Humor har han i alle fall.

Anonym sa...

Hey, det kommer faktisk eget blad nå.
Jeg burde vel kunne opprette en egen spåtjeneste nå?

Nissemann sa...

Dnort, alle kommer med eget blad nå til jul... Sorry, prøv igjen senere!

Anonym sa...

Neida, M har eget blad,. Også etter jol.