25. mars 2013

Nissemanns matematiske påskeegg 2013

I "den stille uken" maner jeg til ettertanke og meditasjon. Herved presenterer jeg mine seks matematiske påskeegg.


Mine påskeegg er ikke akkurat vanlige egg. Det er snakk om egg med ganske hardt skall. Men hvis du har en skarp hjerne, klarer du nok å knekke dem.

I år har jeg lagt ut mine seks matematikkoppgaver som en selvrettende test. Og hvis du tror det er enkelt av den grunn, så bør du nok tro om igjen. Jeg har laget testen slik at det ikke er mulig å gjette seg til en god vurdering.

Ved å lage påskeegget på denne måten, håper jeg du blir fornøyd med å få vurderingen umiddelbart, og at du ønsker å dele testen (og resultatet ditt) og utfordre dine venner.


Lag gjerne dine egne tester på start.no, det er ganske artig. :)

Og avslutningsvis kan jeg bare si det samme som gravemaskinføreren nedi bakken:


Ingen kommentarer: